Wednesday, November 12, 2008

Seikkailu. Nyt käsillä.

Käisin Helsingis. Vabatahtlikult.

Oli üks eriti varahommikune ärkamine - mu poole lõunani magamisest ei tulnud seega midagi välja. Üldjuhul oma nime igati vääriv super-vihmavari ilmutas oma esimesi inimlikkuse tunnuseid - tormituuled murravad ka kõige sitkema vastupanu. Kui ma ropendaksin, oleksin ma vist iga teise sadamasse siseneja uuesti tormi kätte ehmatanud. Aga kuna ma olen siiski üks tore ja viisakas kodanik, naeratasin ma igale möödujale. Võib-olla pigem sellepärast, et ma polnud läbi märgade prillide suuteline tuvastama, kes neist mu reisikaaslane on.

Okei, TEGELIKULT oli ju täitsa kena reis. Inimesed lendasid tänavatel ja prügikastid osutusid nii mõnelegi vihmavarjule viimseks puhkepaigaks. Ilusaid põhjamaa mehi oli lausa jalaga segada, võta aga üks ja viska teist. Olgu, see viimane väljend ei sobi vist siia, andestust.

Mida rohkem ma Helsingis käin, seda enam ma veendun, et jutt
"paksudest soomlastest" on vaid iganenud müüt. Või puht-eestlaslik kadedus. Noorest peast on me põhjanaabrid ju peaaegu eranditult esikaanestaarid. Endalgi tekkis väike kompleks seal neid kõhnasid ülikoolieelikuid vaadates. Lahendus "ära rohkem vaata" kõlbaks vaid silmad kinni käies. Ma ometigi ei taha uskuda, et teisipäeviti on paksudel inimestel linnas liikumine keelatud, ummikute tekkimise vältimiseks näiteks. Selle asemel istuvad nad avalikes tualettides ja kirjutavad üksteisele armastuskirju.

Maarja oli tore ja hea, nagu ikka. Ja ei olnudki kõige hullem temaga ühest poest teise joosta ja proovikabiinijärjekorras passida.


Muide, mu prints on soomlane. Ja on ikka üpriski tõenäoline, et ma teda rohkem enam kunagi ei kohta. Loomulikult loodan ma Saatuse peale siinkohal, kes alati ja ikka on armastatuid kokku viinud - ehk teeks nüüd ühe oma kurikuulsa käigu nüüd.

"Kui ma sind kasutaksin, peaksin tõenäoliselt relvaloa hankima. Sa ei ole just kõige tavalisem püss" - Maarja Saavik

Elu saab olema ilus, tead. Ja kui muud üle ei jää, kirjutan cv-sse elukutseks "süldimuusik" ja saan Baltic Princess (hääldada lätipäraselt) laeval tööd entertainerina.

No comments: